• PORTAL
  • Strona główna forum
  • FAQ
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
Strona główna forum Automobili Lancia
  • Drukuj
  • FAQ
  • Zarejestruj
  • Zaloguj

LANCIA DELTA HF INTEGRALE THE QUEEN OF RALLY

Odpowiedz
Posty: 8 • Strona 1 z 1

LANCIA DELTA HF INTEGRALE THE QUEEN OF RALLY

Postprzez 155Q4 » Cz maja 22, 2008 12:14 pm

KILKA OGÓLNYCH INFO:

Lancia Delta to włoski samochód o nadwoziu zaprojektowanym przez Giorgio Giugiaro. Premiera tego auta odbyła się w roku 1979. Pierwsze silniki montowane były od modelu Fiata Ritmo, miały one pojemności 1300 i 1500 cm3 i moc większą o około 7 kW (10KM). Uzyskano ją przez wprowadzenie dwugardzielowego gaźnika Weber, poprawienie układu ssącego i wylotowego, a w większym silniku wprowadzono tranzystorowy, bezstykowy zapłon. Po lewej stronie silnika znajduje się skrzynia przekładniowa. Oprócz układu napędowego inne elementy podwozia są własnymi konstrukcjami firmy Lancia. Układ hamulcowy ma dwa obwody działające na krzyż; przednie lewe koło połączone jest z tylnym prawym, drugi obwód działa na dwa pozostałe koła. Pompa hamulcowa wraz z serwem umieszczona jest za silnikiem.

Czas rozpędzania od 0 do 100 km/h wynosi 12,5 s. Wnętrze samochodu jest wygodne, tylne siedzenie jest dzielone, można niezależnie składać prawą lub lewą stronę. Po złożeniu obu tylnych siedzeń uzyskuje się 1000 litrów przestrzeni bagażowej, stały bagażnik ma zaledwie 260 dm3.

Lancia Delta została wybrana samochodem roku 1979 i tytuł ten nosiła przez cały rok 1980. Od roku 1983 produkowana była następna wersja nazwana Delta GT 1600. z silnikiem o pojemności 1585 cm3 z dwoma wałkami rozrządu w głowicy. W roku 1982 wprowadzono do produkcji model z napędem na obie osie i wyposażony w turbodoładowanie. W kolejnych latach poszerzano gamy silników.

Oprócz tego istniała również wersja HF Integrale, która była cywilną wersją rajdowej odmiany tego modelu. Posiadała ona silnik o mocy 215 KM, który rozpędzał Deltę do 100 km/h w ciągu 5,7 sec. i zapewniał prędkość maksymalną rzędu 220 km/h. Ta wersja najczęściej występowała w kolorze czerwonym zwanym rosso.

Droga ewolucji Lanci Delty :

Rajdowe odmiany Lanci Delta były jednymi z bardziej udanych samochodów występujących w rajdach samochodowych. Kierowcy jeżdżący kolejnymi odmianami pojazdów wygrali w sumie 49 eliminacji Rajdowych Mistrzostw Świata (w sezonach 1985-1992), co pozwoliło Lanci sześciokrotnie pod rząd otrzymać mistrzostwo świata w kategorii producentów (1987-1992), a indywidualnym kierowcom zdobyć czterokrotnie tytuły mistrzowskie. W kolejnych sezonach konstrukcja pojazdu przechodziła modyfikacje, zmieniano również nazwy:

Wersje rajdowe Lancii Delta Nazwa Rok
wprowadzenia Ilość zwycięstw
w eliminacjach
RSMŚ Moc [KM] Uwagi

Delta S4 1985 4 450 Samochód B-grupowy
Delta HF 4WD 1987 11 250 Samochód A-grupowy
Delta HF Integrale 1988 14 260
Delta HF Integrale 16V 1989 12
Delta HF Integrale EVO
(albo Super Delta, Deltona) 1991 8 Oficjalne starty na RSMŚ od 1992



na temat tego auta zostało juz chyba napisane wszytsko w sieci nie ma sensu starać się sworzyć czegos nowego poniżej kilka linków ktRajdowe odmiany Lanci Delta były jednymi z bardziej udanych samochodów występujących w rajdach samochodowych. Kierowcy jeżdżący kolejnymi odmianami pojazdów wygrali w sumie 49 eliminacji Rajdowych Mistrzostw Świata (w sezonach 1985-1992), co pozwoliło Lanci sześciokrotnie pod rząd otrzymać mistrzostwo świata w kategorii producentów (1987-1992), a indywidualnym kierowcom zdobyć czterokrotnie tytuły mistrzowskie. W kolejnych sezonach konstrukcja pojazdu przechodziła modyfikacje, zmieniano również nazwy:

Wersje rajdowe Lancii Delta Nazwa Rok
wprowadzenia Ilość zwycięstw
w eliminacjach
RSMŚ Moc [KM] Uwagi
Delta S4 1985 4 450 Samochód B-grupowy
Delta HF 4WD 1987 11 250 Samochód A-grupowy
Delta HF Integrale 1988 14 260
Delta HF Integrale 16V 1989 12
Delta HF Integrale EVO
(albo Super Delta, Deltona) 1991 8 Oficjalne starty na RSMŚ od 1992


o tym aucie zostało juz chyba napisane wszystko w sieci nie bede sie nawet starał żeby przedstawic ten model w nowym świetle zaznaczam tylko temat i poprosze mojego kolege o uzupełnienie powyższych info kóry jest chyba największym znawca tego modelu ( a napewno w ścisłej czołówce w polsce ) PABLO THE HF GOD FATHER tak mozna smiało o nim powiedziec także paweł czekamy na twoje posty a tym czasem zamieszczam kilka linków które wydały mi się najbardziej interesujące prosze jeśli znajdziecie cis interesującego w sieci na temat tego modelu podwieszajcie linki :

http://www.autogaleria.pl/tapety/lancia.php

http://uk.cars.yahoo.com/car-reviews/ca ... 04060.html

http://members.netmadeira.com/alexpinto/

http://www.whalley-integrale.uk.com/hist.htm

reszte powklejam póżniej jest to nie wile ale nie odarzu kraków zbudowali proszę każdego zamieszczanie jakiś linków może wspólnie uda nam sie stworzyć bardzo gruby dział poswiecony KRÓLOWEJ .

PABLO CZEKAMY !!!!!!!!
INTEGRALE VESTITO
Avatar użytkownika
155Q4
Kierowca
 
Posty: 124
Dołączył(a): Cz kwi 03, 2008 1:42 am
Lokalizacja: Warszawa
Góra

Re: LANCIA DELTA HF INTEGRALE THE QUEEN OF RALLY

Postprzez Scrim » Cz kwi 15, 2010 10:11 am

W Wrocławskim Salonie stoi to cudo, wybrałem się tam z aparatem.
Obrazek Obrazek Obrazek
www.facebook.com/artcarracing
Scrim
Amator
 
Posty: 12
Dołączył(a): N sie 23, 2009 1:04 pm
  • Strona WWW
Góra

Re: LANCIA DELTA HF INTEGRALE THE QUEEN OF RALLY

Postprzez QbaS » Cz kwi 15, 2010 3:15 pm

piękne EVO

wiesz z jakiej okazji tam stoi ? w tle widać też ciekawy plakat...
Giulia - "[...] and has obviously been designed by men who have driven fast for years."
75 Corsa - milyjon punktów złomnika
Avatar użytkownika
QbaS
Znawca
 
Posty: 5412
Dołączył(a): Śr mar 19, 2008 1:34 pm
Lokalizacja: Mrągowo / Warszawa
  • Strona WWW
Góra

Re: LANCIA DELTA HF INTEGRALE THE QUEEN OF RALLY

Postprzez antek » So cze 19, 2010 3:12 pm

http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec ... torii.html


Najlepsze auta sportowe w historii

Dzięki pomocy czytelników brytyjski magazyn branżowy Autocar rozstrzygnął ciekawy konkurs o tytuł najlepszego sportowego modelu hatchback w historii. Pierwsze miejsce przypadło w udziale pewnej włoskiej marce.
Kliknij, aby powiększyćAutor: Rafał Żaglewski

Dzięki pomocy czytelników brytyjski magazyn branżowy Autocar rozstrzygnął plebiscyt o tytuł najlepszego sportowego modelu hatchback w historii. Pierwsze miejsce przypadło w udziale marce Lancia za samochód Delta Integrale, który zdobył 13,4% wszystkich głosów.

Kultowa Lancia Delta Integralne, która może pochwalić się niejednym sukcesem na arenie sportowej, jest jednocześnie najstarszym autem w rankingu Top-10 według Autocar:
- Lancia Delta Integrale: 14,3% głosów
- Peugeot 205 GTi 1.6: 7,9% głosów
- Ford Focus RS (I generacja): 7,7% głosów
- VW Golf GTi (I generacja): 6,8% głosów
- Ford Escort Cosworth: 6,5% głosów
- Honda Civic Type R (I generacja): 5,8% głosów
- Seat Leon Cupra R (I generacja): 5,7% głosów
- Peugeot 306 GTi-6: 5,4% głosów
- VW Golf GTi 16v (II generacja): 5% głosów
- Renault Clio Williams: 4,9% głosów

Początków marki Lancia należy szukać w roku 1906, kiedy to kierowca fabryczny i zawodnik samochodowy firmy FIAT Vincenzo Lancia wraz ze swym przyjacielem Claudio Fogolinim założył w Turynie małą fabryczkę samochodów pod nazwą Fabbrica di Automobili, Lancia et Co.

Obrazek
Lancia Delta III
antek
Amator
 
Posty: 5
Dołączył(a): So cze 19, 2010 3:02 pm
Lokalizacja: Gdynia
Góra

Re: LANCIA DELTA HF INTEGRALE THE QUEEN OF RALLY

Postprzez PietereQ » Pn cze 21, 2010 10:12 am

Hmmm... jeszcze na głównej wisi.... http://www.forzaitalia.pl/index.php/new ... zasow.html




...ale tak czy siak witamy :mrgreen:
Avatar użytkownika
PietereQ
Starszy kierowca
 
Posty: 403
Dołączył(a): Wt mar 25, 2008 9:03 pm
Lokalizacja: Poznań
Góra

Re: LANCIA DELTA HF INTEGRALE THE QUEEN OF RALLY

Postprzez dziodek » Pt gru 08, 2017 5:18 pm

cześć
jestem tu nowy. to mój pierwszy post na Waszym forum. na dzień dobry wrzucę kilka własnych zdjęć rajdowej Delty, zrobione w tym sezonie w Polsce i Czechach. auto robi niesamowite wrażenie. pięknie brzmi, super wygląda, a jeszcze lepiej jeździ

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
dziodek
Amator
 
Posty: 12
Dołączył(a): Pt gru 01, 2017 4:43 pm
Góra

Re: LANCIA DELTA HF INTEGRALE THE QUEEN OF RALLY

Postprzez dziodek » Pt gru 08, 2017 6:46 pm

i jeszcze kilka zdjęć z czeskich oesów (Rally Bohemia)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
dziodek
Amator
 
Posty: 12
Dołączył(a): Pt gru 01, 2017 4:43 pm
Góra

Re: LANCIA DELTA HF INTEGRALE THE QUEEN OF RALLY

Postprzez dziodek » Pt gru 08, 2017 7:39 pm

znalazłem jeszcze kilka zdjęć w swoich archiwach. zarówno wersja Evo I, jak i Evo II. dla mnie ta druga powala na kolana. cena wersji cywilnej niestety również

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
dziodek
Amator
 
Posty: 12
Dołączył(a): Pt gru 01, 2017 4:43 pm
Góra


Odpowiedz
Posty: 8 • Strona 1 z 1

Powrót do Lancia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

  • Strona główna forum
  • Ekipa • Usuń ciasteczka • Delete style cookies • Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
cron
Kto przegląda forum

Forum przegląda 0 użytkowników :: 0 zidentyfikowanych, 0 ukrytych i 0 gości (bazuje na użytkownikach aktywnych w ciągu ostatnich 5 minut)
Najwięcej użytkowników online (177) było So lip 24, 2021 11:16 pm

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości