LANCIA DELTA HF INTEGRALE THE QUEEN OF RALLY
LANCIA DELTA HF INTEGRALE THE QUEEN OF RALLY
przez 155Q4 » Cz maja 22, 2008 12:14 pm
KILKA OGÓLNYCH INFO:
Lancia Delta to włoski samochód o nadwoziu zaprojektowanym przez Giorgio Giugiaro. Premiera tego auta odbyła się w roku 1979. Pierwsze silniki montowane były od modelu Fiata Ritmo, miały one pojemności 1300 i 1500 cm3 i moc większą o około 7 kW (10KM). Uzyskano ją przez wprowadzenie dwugardzielowego gaźnika Weber, poprawienie układu ssącego i wylotowego, a w większym silniku wprowadzono tranzystorowy, bezstykowy zapłon. Po lewej stronie silnika znajduje się skrzynia przekładniowa. Oprócz układu napędowego inne elementy podwozia są własnymi konstrukcjami firmy Lancia. Układ hamulcowy ma dwa obwody działające na krzyż; przednie lewe koło połączone jest z tylnym prawym, drugi obwód działa na dwa pozostałe koła. Pompa hamulcowa wraz z serwem umieszczona jest za silnikiem.
Czas rozpędzania od 0 do 100 km/h wynosi 12,5 s. Wnętrze samochodu jest wygodne, tylne siedzenie jest dzielone, można niezależnie składać prawą lub lewą stronę. Po złożeniu obu tylnych siedzeń uzyskuje się 1000 litrów przestrzeni bagażowej, stały bagażnik ma zaledwie 260 dm3.
Lancia Delta została wybrana samochodem roku 1979 i tytuł ten nosiła przez cały rok 1980. Od roku 1983 produkowana była następna wersja nazwana Delta GT 1600. z silnikiem o pojemności 1585 cm3 z dwoma wałkami rozrządu w głowicy. W roku 1982 wprowadzono do produkcji model z napędem na obie osie i wyposażony w turbodoładowanie. W kolejnych latach poszerzano gamy silników.
Oprócz tego istniała również wersja HF Integrale, która była cywilną wersją rajdowej odmiany tego modelu. Posiadała ona silnik o mocy 215 KM, który rozpędzał Deltę do 100 km/h w ciągu 5,7 sec. i zapewniał prędkość maksymalną rzędu 220 km/h. Ta wersja najczęściej występowała w kolorze czerwonym zwanym rosso.
Droga ewolucji Lanci Delty :
Rajdowe odmiany Lanci Delta były jednymi z bardziej udanych samochodów występujących w rajdach samochodowych. Kierowcy jeżdżący kolejnymi odmianami pojazdów wygrali w sumie 49 eliminacji Rajdowych Mistrzostw Świata (w sezonach 1985-1992), co pozwoliło Lanci sześciokrotnie pod rząd otrzymać mistrzostwo świata w kategorii producentów (1987-1992), a indywidualnym kierowcom zdobyć czterokrotnie tytuły mistrzowskie. W kolejnych sezonach konstrukcja pojazdu przechodziła modyfikacje, zmieniano również nazwy:
Wersje rajdowe Lancii Delta Nazwa Rok
wprowadzenia Ilość zwycięstw
w eliminacjach
RSMŚ Moc [KM] Uwagi
Delta S4 1985 4 450 Samochód B-grupowy
Delta HF 4WD 1987 11 250 Samochód A-grupowy
Delta HF Integrale 1988 14 260
Delta HF Integrale 16V 1989 12
Delta HF Integrale EVO
(albo Super Delta, Deltona) 1991 8 Oficjalne starty na RSMŚ od 1992
na temat tego auta zostało juz chyba napisane wszytsko w sieci nie ma sensu starać się sworzyć czegos nowego poniżej kilka linków ktRajdowe odmiany Lanci Delta były jednymi z bardziej udanych samochodów występujących w rajdach samochodowych. Kierowcy jeżdżący kolejnymi odmianami pojazdów wygrali w sumie 49 eliminacji Rajdowych Mistrzostw Świata (w sezonach 1985-1992), co pozwoliło Lanci sześciokrotnie pod rząd otrzymać mistrzostwo świata w kategorii producentów (1987-1992), a indywidualnym kierowcom zdobyć czterokrotnie tytuły mistrzowskie. W kolejnych sezonach konstrukcja pojazdu przechodziła modyfikacje, zmieniano również nazwy:
Wersje rajdowe Lancii Delta Nazwa Rok
wprowadzenia Ilość zwycięstw
w eliminacjach
RSMŚ Moc [KM] Uwagi
Delta S4 1985 4 450 Samochód B-grupowy
Delta HF 4WD 1987 11 250 Samochód A-grupowy
Delta HF Integrale 1988 14 260
Delta HF Integrale 16V 1989 12
Delta HF Integrale EVO
(albo Super Delta, Deltona) 1991 8 Oficjalne starty na RSMŚ od 1992
o tym aucie zostało juz chyba napisane wszystko w sieci nie bede sie nawet starał żeby przedstawic ten model w nowym świetle zaznaczam tylko temat i poprosze mojego kolege o uzupełnienie powyższych info kóry jest chyba największym znawca tego modelu ( a napewno w ścisłej czołówce w polsce ) PABLO THE HF GOD FATHER tak mozna smiało o nim powiedziec także paweł czekamy na twoje posty a tym czasem zamieszczam kilka linków które wydały mi się najbardziej interesujące prosze jeśli znajdziecie cis interesującego w sieci na temat tego modelu podwieszajcie linki :
http://www.autogaleria.pl/tapety/lancia.php
http://uk.cars.yahoo.com/car-reviews/ca ... 04060.html
http://members.netmadeira.com/alexpinto/
http://www.whalley-integrale.uk.com/hist.htm
reszte powklejam póżniej jest to nie wile ale nie odarzu kraków zbudowali proszę każdego zamieszczanie jakiś linków może wspólnie uda nam sie stworzyć bardzo gruby dział poswiecony KRÓLOWEJ .
PABLO CZEKAMY !!!!!!!!
Lancia Delta to włoski samochód o nadwoziu zaprojektowanym przez Giorgio Giugiaro. Premiera tego auta odbyła się w roku 1979. Pierwsze silniki montowane były od modelu Fiata Ritmo, miały one pojemności 1300 i 1500 cm3 i moc większą o około 7 kW (10KM). Uzyskano ją przez wprowadzenie dwugardzielowego gaźnika Weber, poprawienie układu ssącego i wylotowego, a w większym silniku wprowadzono tranzystorowy, bezstykowy zapłon. Po lewej stronie silnika znajduje się skrzynia przekładniowa. Oprócz układu napędowego inne elementy podwozia są własnymi konstrukcjami firmy Lancia. Układ hamulcowy ma dwa obwody działające na krzyż; przednie lewe koło połączone jest z tylnym prawym, drugi obwód działa na dwa pozostałe koła. Pompa hamulcowa wraz z serwem umieszczona jest za silnikiem.
Czas rozpędzania od 0 do 100 km/h wynosi 12,5 s. Wnętrze samochodu jest wygodne, tylne siedzenie jest dzielone, można niezależnie składać prawą lub lewą stronę. Po złożeniu obu tylnych siedzeń uzyskuje się 1000 litrów przestrzeni bagażowej, stały bagażnik ma zaledwie 260 dm3.
Lancia Delta została wybrana samochodem roku 1979 i tytuł ten nosiła przez cały rok 1980. Od roku 1983 produkowana była następna wersja nazwana Delta GT 1600. z silnikiem o pojemności 1585 cm3 z dwoma wałkami rozrządu w głowicy. W roku 1982 wprowadzono do produkcji model z napędem na obie osie i wyposażony w turbodoładowanie. W kolejnych latach poszerzano gamy silników.
Oprócz tego istniała również wersja HF Integrale, która była cywilną wersją rajdowej odmiany tego modelu. Posiadała ona silnik o mocy 215 KM, który rozpędzał Deltę do 100 km/h w ciągu 5,7 sec. i zapewniał prędkość maksymalną rzędu 220 km/h. Ta wersja najczęściej występowała w kolorze czerwonym zwanym rosso.
Droga ewolucji Lanci Delty :
Rajdowe odmiany Lanci Delta były jednymi z bardziej udanych samochodów występujących w rajdach samochodowych. Kierowcy jeżdżący kolejnymi odmianami pojazdów wygrali w sumie 49 eliminacji Rajdowych Mistrzostw Świata (w sezonach 1985-1992), co pozwoliło Lanci sześciokrotnie pod rząd otrzymać mistrzostwo świata w kategorii producentów (1987-1992), a indywidualnym kierowcom zdobyć czterokrotnie tytuły mistrzowskie. W kolejnych sezonach konstrukcja pojazdu przechodziła modyfikacje, zmieniano również nazwy:
Wersje rajdowe Lancii Delta Nazwa Rok
wprowadzenia Ilość zwycięstw
w eliminacjach
RSMŚ Moc [KM] Uwagi
Delta S4 1985 4 450 Samochód B-grupowy
Delta HF 4WD 1987 11 250 Samochód A-grupowy
Delta HF Integrale 1988 14 260
Delta HF Integrale 16V 1989 12
Delta HF Integrale EVO
(albo Super Delta, Deltona) 1991 8 Oficjalne starty na RSMŚ od 1992
na temat tego auta zostało juz chyba napisane wszytsko w sieci nie ma sensu starać się sworzyć czegos nowego poniżej kilka linków ktRajdowe odmiany Lanci Delta były jednymi z bardziej udanych samochodów występujących w rajdach samochodowych. Kierowcy jeżdżący kolejnymi odmianami pojazdów wygrali w sumie 49 eliminacji Rajdowych Mistrzostw Świata (w sezonach 1985-1992), co pozwoliło Lanci sześciokrotnie pod rząd otrzymać mistrzostwo świata w kategorii producentów (1987-1992), a indywidualnym kierowcom zdobyć czterokrotnie tytuły mistrzowskie. W kolejnych sezonach konstrukcja pojazdu przechodziła modyfikacje, zmieniano również nazwy:
Wersje rajdowe Lancii Delta Nazwa Rok
wprowadzenia Ilość zwycięstw
w eliminacjach
RSMŚ Moc [KM] Uwagi
Delta S4 1985 4 450 Samochód B-grupowy
Delta HF 4WD 1987 11 250 Samochód A-grupowy
Delta HF Integrale 1988 14 260
Delta HF Integrale 16V 1989 12
Delta HF Integrale EVO
(albo Super Delta, Deltona) 1991 8 Oficjalne starty na RSMŚ od 1992
o tym aucie zostało juz chyba napisane wszystko w sieci nie bede sie nawet starał żeby przedstawic ten model w nowym świetle zaznaczam tylko temat i poprosze mojego kolege o uzupełnienie powyższych info kóry jest chyba największym znawca tego modelu ( a napewno w ścisłej czołówce w polsce ) PABLO THE HF GOD FATHER tak mozna smiało o nim powiedziec także paweł czekamy na twoje posty a tym czasem zamieszczam kilka linków które wydały mi się najbardziej interesujące prosze jeśli znajdziecie cis interesującego w sieci na temat tego modelu podwieszajcie linki :
http://www.autogaleria.pl/tapety/lancia.php
http://uk.cars.yahoo.com/car-reviews/ca ... 04060.html
http://members.netmadeira.com/alexpinto/
http://www.whalley-integrale.uk.com/hist.htm
reszte powklejam póżniej jest to nie wile ale nie odarzu kraków zbudowali proszę każdego zamieszczanie jakiś linków może wspólnie uda nam sie stworzyć bardzo gruby dział poswiecony KRÓLOWEJ .
PABLO CZEKAMY !!!!!!!!
INTEGRALE VESTITO
-
155Q4 - Kierowca
- Posty: 124
- Dołączył(a): Cz kwi 03, 2008 1:42 am
- Lokalizacja: Warszawa
Re: LANCIA DELTA HF INTEGRALE THE QUEEN OF RALLY
przez Scrim » Cz kwi 15, 2010 10:11 am
www.facebook.com/artcarracing
- Scrim
- Amator
- Posty: 12
- Dołączył(a): N sie 23, 2009 1:04 pm
Re: LANCIA DELTA HF INTEGRALE THE QUEEN OF RALLY
przez QbaS » Cz kwi 15, 2010 3:15 pm
piękne EVO
wiesz z jakiej okazji tam stoi ? w tle widać też ciekawy plakat...
wiesz z jakiej okazji tam stoi ? w tle widać też ciekawy plakat...
Giulia - "[...] and has obviously been designed by men who have driven fast for years."
75 Corsa - milyjon punktów złomnika
75 Corsa - milyjon punktów złomnika
-
QbaS - Znawca
- Posty: 5412
- Dołączył(a): Śr mar 19, 2008 1:34 pm
- Lokalizacja: Mrągowo / Warszawa
Re: LANCIA DELTA HF INTEGRALE THE QUEEN OF RALLY
przez antek » So cze 19, 2010 3:12 pm
http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec ... torii.html
Najlepsze auta sportowe w historii
Dzięki pomocy czytelników brytyjski magazyn branżowy Autocar rozstrzygnął ciekawy konkurs o tytuł najlepszego sportowego modelu hatchback w historii. Pierwsze miejsce przypadło w udziale pewnej włoskiej marce.
Kliknij, aby powiększyćAutor: Rafał Żaglewski
Dzięki pomocy czytelników brytyjski magazyn branżowy Autocar rozstrzygnął plebiscyt o tytuł najlepszego sportowego modelu hatchback w historii. Pierwsze miejsce przypadło w udziale marce Lancia za samochód Delta Integrale, który zdobył 13,4% wszystkich głosów.
Kultowa Lancia Delta Integralne, która może pochwalić się niejednym sukcesem na arenie sportowej, jest jednocześnie najstarszym autem w rankingu Top-10 według Autocar:
- Lancia Delta Integrale: 14,3% głosów
- Peugeot 205 GTi 1.6: 7,9% głosów
- Ford Focus RS (I generacja): 7,7% głosów
- VW Golf GTi (I generacja): 6,8% głosów
- Ford Escort Cosworth: 6,5% głosów
- Honda Civic Type R (I generacja): 5,8% głosów
- Seat Leon Cupra R (I generacja): 5,7% głosów
- Peugeot 306 GTi-6: 5,4% głosów
- VW Golf GTi 16v (II generacja): 5% głosów
- Renault Clio Williams: 4,9% głosów
Początków marki Lancia należy szukać w roku 1906, kiedy to kierowca fabryczny i zawodnik samochodowy firmy FIAT Vincenzo Lancia wraz ze swym przyjacielem Claudio Fogolinim założył w Turynie małą fabryczkę samochodów pod nazwą Fabbrica di Automobili, Lancia et Co.

Najlepsze auta sportowe w historii
Dzięki pomocy czytelników brytyjski magazyn branżowy Autocar rozstrzygnął ciekawy konkurs o tytuł najlepszego sportowego modelu hatchback w historii. Pierwsze miejsce przypadło w udziale pewnej włoskiej marce.
Kliknij, aby powiększyćAutor: Rafał Żaglewski
Dzięki pomocy czytelników brytyjski magazyn branżowy Autocar rozstrzygnął plebiscyt o tytuł najlepszego sportowego modelu hatchback w historii. Pierwsze miejsce przypadło w udziale marce Lancia za samochód Delta Integrale, który zdobył 13,4% wszystkich głosów.
Kultowa Lancia Delta Integralne, która może pochwalić się niejednym sukcesem na arenie sportowej, jest jednocześnie najstarszym autem w rankingu Top-10 według Autocar:
- Lancia Delta Integrale: 14,3% głosów
- Peugeot 205 GTi 1.6: 7,9% głosów
- Ford Focus RS (I generacja): 7,7% głosów
- VW Golf GTi (I generacja): 6,8% głosów
- Ford Escort Cosworth: 6,5% głosów
- Honda Civic Type R (I generacja): 5,8% głosów
- Seat Leon Cupra R (I generacja): 5,7% głosów
- Peugeot 306 GTi-6: 5,4% głosów
- VW Golf GTi 16v (II generacja): 5% głosów
- Renault Clio Williams: 4,9% głosów
Początków marki Lancia należy szukać w roku 1906, kiedy to kierowca fabryczny i zawodnik samochodowy firmy FIAT Vincenzo Lancia wraz ze swym przyjacielem Claudio Fogolinim założył w Turynie małą fabryczkę samochodów pod nazwą Fabbrica di Automobili, Lancia et Co.

Lancia Delta III
- antek
- Amator
- Posty: 5
- Dołączył(a): So cze 19, 2010 3:02 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: LANCIA DELTA HF INTEGRALE THE QUEEN OF RALLY
przez PietereQ » Pn cze 21, 2010 10:12 am
Hmmm... jeszcze na głównej wisi.... http://www.forzaitalia.pl/index.php/new ... zasow.html
...ale tak czy siak witamy
...ale tak czy siak witamy

-
PietereQ - Starszy kierowca
- Posty: 403
- Dołączył(a): Wt mar 25, 2008 9:03 pm
- Lokalizacja: Poznań
Re: LANCIA DELTA HF INTEGRALE THE QUEEN OF RALLY
przez dziodek » Pt gru 08, 2017 5:18 pm
- dziodek
- Amator
- Posty: 12
- Dołączył(a): Pt gru 01, 2017 4:43 pm
Re: LANCIA DELTA HF INTEGRALE THE QUEEN OF RALLY
przez dziodek » Pt gru 08, 2017 6:46 pm
- dziodek
- Amator
- Posty: 12
- Dołączył(a): Pt gru 01, 2017 4:43 pm
Re: LANCIA DELTA HF INTEGRALE THE QUEEN OF RALLY
przez dziodek » Pt gru 08, 2017 7:39 pm
- dziodek
- Amator
- Posty: 12
- Dołączył(a): Pt gru 01, 2017 4:43 pm
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości